Aika tuttua kaavaa homma noudattikin, mutta yllätyin siitä miten tehokkaasti optikko palveli. Paikalla oli yli 10 työntekijää - laskin. Meitä palveli ensimmäisellä käynnillä ensin vastaanottaja (nuori mies tummassa puvussa), joka ohjasi meidät odottamaan vuoroamme optikolle. Optikko laittoi Lukan silmiin tippoja ja lähetti meidät ikkunaostoksille naapurin kauppakeskukseen pariksikymmeneksi minuutiksi. Palatessamme kohtasimme toisen vastaanottaja-henkilön (eli 3. työntekijän), joka ohjasi meidät seuraavan työntekijän (4) luokse, joka otti Lukalta silmänpohjakuvat. Optikko (sama kuin aiemmin) teki vähän lisätutkimuksia, kirjoitti lasireseptin ja kutsui paikalle kehysten esittelijän (työntekijä nro 5). Pian hyllystä löytyi sopivat StarWars-pokat, ja meille esiteltiin työntekijä 6 joka sovitti kehykset Lukalle, lyhensi sankoja sopivaksi ja antoi meille ajanvarauksen viikon päähän, jolloin lasit olisivat valmiit.
Kotiin lähti lasien lisäksi aurinkolasit vahvuuksilla - molemmat parit ihan ilmaiseksi. NHS tarjoaa lapsille silmälasit, ja myös korvaa ne maksutta jos ne menevät rikki tai katoavat. Toisen parin, eli aurinkolasit, puolestaan tarjosi optikko (ja jos niille käy jotain, joudumme korvaamaan ne itse). Vähänko hienoa, minulla ei ole vielä tähän päivään mennessä ollut ikinä aurinkolaseja vahvuuksilla, vaikka ensimmäiset lasit sain jo 15 vuotta sitten.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
On ilo kuulla sinusta!