maanantai 13. huhtikuuta 2015

Teoriat ja leikit lattialla


Meidän olkkarin lattia näytti tältä yhtenä päivänä. "Äiti piitää" (sanoo Leon) ja tarkoittaa, että kokoaa kolmivaiheista teoriakehikkoa (Three-stage theory framework). Olen visuaalinen ihminen ja rakastan kaikenlaisia kaavioita - ajattelen, kun minulla on kynä kädessä. Olen saanut siitä kuittia jo koulukavereilta (kun puhun ja piirrän samaan aikaan) ja Kailta (kun piirrän sille illalla kotona kaikki hienot uudet kuviot joita opettajat ovat meille luennolla esitelleet - "Ai otetaan taas fläppitaulu esiin?", kysyy hän muka hauskana kun raapustan ympyröitä ja viivoja ruutupaperille ja selitän jotain maani mullistanutta teoriaa). Nyt teoria alkaa olla hanskassa. Roolinäytelmän nauhoitus on keskiviikkona - onneksi sain arvalla ihanan parin, mutta jännittää silti. Nauhoituksen pisteytys on painotettu kurssin arvioinnissa, on tärkeämpää osoittaa pystyvänsä omaksumaan ammatillinen rooli tosielämässä, kuin kirjoittaa siitä essee.

Sillä aikaa kun minä olen viettänyt aikaa askarrellen, lapset ovat viettäneet pääsiäislomaa.

Lastenhuoneen oveen ilmestynyt kieltokyltti.

Lasten huoneen lattialle ilmestynyt maja ja majan asukki. Huomaa kaunis kokolattiamatto.

Näähän leikkivät yhdessä - tappelematta joskus jopa vartin verran!


Mitähän mahtaa Dali tuumailla? Pohtii varmaan samaa kuin minä - minne meni meidän Leon-vauva? Ja koska tämä jatkuva tappelu - lyöminen - kinaaminen - inttäminen - kiljuminen ja huutaminen loppuu?

Olisipa jo koulutehtävät suoritettu, niin päästäisiin taas kaikki ulos, sinne ainakin ääntä mahtuu.

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä opiskeluun. Itse juuri kaksi kevään viimeistä seminaaria suorittaneena olen vieläkin ihan hämilläni kun pakollisia tehtäviä ei juuri enää ole. Mitä nyt kuuluu tehdä ? :D Kivaa kevään jatkoa sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että pääset nauttimaan keväästä :) Minullakin on tämän jälkeen enää yksi kurssi ja yksi tehtävä ennen kuin voin kirmata kesälaitumille. Aika kuluu ihan älyttömän nopeasti!

      Poista

On ilo kuulla sinusta!